Jump to content

Geplante Klasseänderungen für den Schurken Patch 2.5


Urelro

Recommended Posts

Hehyo,

 

hier gerade mal im englischen Forum gesehen

 

Smuggler

 

General

 

Increased the damage dealt by Quick Shot.

 

Overload Shot/Quick Shot was not performing well as an energy dump for Operatives/Scoundrels. Many players preferred to use Rifle Shot/Flurry of Bolts, even when they had available energy for Overload Shot/Quick Shot, because they did not feel that the damage done by Overload Shot/Quick Shot warranted the amount of energy it required. By increasing this ability’s damage, we hope to turn it into the energy dump that it should be – one that actually gets used when Operatives/Scoundrels have some extra energy to burn.

 

Operatives and Scoundrels

Operatives and Scoundrels can now be charged and pulled by other players while in cover. For Snipers and Gunslingers, cover remains unchanged.

 

Operatives and Scoundrels are very slippery, and we never intended for them to continue using cover after choosing to be an Operative/Scoundrel rather than a Sniper/Gunslinger at level 10. However, with the innate cover defenses being provided to Operatives and Scoundrels, we incentivized the use of cover beyond level 10 for them. Some Operatives and Scoundrels picked up on this incentive and used cover to become more survivable than we had intended for them to be.

 

With this change, we are moving all remaining defensive bonuses granted by cover into the Hold Position passive ability, which Snipers and Gunslingers already have. So while Operatives and Scoundrels will still be able to enter cover to use any abilities that require it, they will no longer gain any defensive bonuses while in cover. For Snipers and Gunslingers, this change has no real, noticeable effect.

 

Hier alle Klassenänderungen:

 

http://www.swtor.com/blog/game-update-2.5-class-changes

 

Gruss Lonestar-FH

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Das Klassen-Balancing (aus Sicht der PvP-Spieler) verjagt hier erschreckend viele aus dem Spiel.

Bald wird PvP nur noch aus Lichtschwert-Schwingern bestehen, alle anderen suchen das Weite, wenn sie es nicht schon getan haben.

 

Von den DD-Schurken, die ich im Spiel kannte, gibt es niemanden mehr. Ich werde der nächste sein, der die Segel streicht, wenn das deren Ernst ist, dieses Pseudo-Balancing vorznehmen.

 

Quick-Shot wird verbessert...lol !!! ohne Worte !!!

Link to comment
Share on other sites

Ich hab das in seinem andren Thread schon geschrieben muss das aber auch nochmal im Schurkenforum posten.

 

Ich bin ja mit dem Spiel ganz zufrieden aber manchmal zweifelt man doch an Bioware! Bei einem früheren Q&A haben sie mal gesagt das es geplant war das Schurken den Schnellsten Schuss pro kampf nur einmal nutzen. Sie waren überrascht das viele Spieler bei Bosskämpfen z.B. Verschwinden nutzen um den Skill erneut zu verwenden.

 

Shoot First/Hidden Strike does great damage because it requires you to be stealthed behind your target. If it did not require stealth, it would do considerably less damage. Our metrics assume that Shoot First/Hidden Strike is only used once per encounter, so if you are using Disappearing Act/Cloaking Screen to perform additional Shoot First/Hidden Strike attacks in a single encounter, then you are probably performing above our expectations.

 

Hier das komplette Q&A

 

http://www.swtor.com/community/showthread.php?t=679054

Link to comment
Share on other sites

Wir sind BW als DD-Klasse scheinbar egal. Nur die armen Lichtschwertschwinger, die machen ja so wenig Schaden und überleben nichtmal nen Pups...

 

Das Deckungssystem war doch so groß angekündigt worden als Alleinstellungsmerkmal des Schmugglers/Agenten. Wir können es von Anfang an und eine der stärksten Einzelzielattacken setzt Deckung bzw. Ducken voraus. Was soll denn dann heißen, dass das für Schurken/Sabos nie so geplant war? Und die Schadensfähigkeit, die ich nur beim Heiler einsetze, bekommt nen Buff, wo doch die Heiler angeblich so op sind?

 

Hauptsache, wir sind schön schlüpfrig...

 

 

Shoot First/Hidden Strike does great damage because it requires you to be stealthed behind your target.

 

Genau, das nutzen wir, weil es so enorm viel Schaden macht... (wenn es crittet, dann sind das bei mir momentan so um die 6,5k - das ist ok, aber das ist nicht zuviel, mit verwundenen Schüssen ist das der normale Schaden). Das hat ja nichts damit zu tun, dass es neben Blasterhieb eine der wenigen Möglichkeiten ist, Oberhand aufzubauen.

Edited by Lowfrequenzy
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
×
×
  • Create New...