Please upgrade your browser for the best possible experience.

Chrome Firefox Internet Explorer
×

I see where the inspiration for the Rakghoul cave came from...

STAR WARS: The Old Republic > English > General Discussion
I see where the inspiration for the Rakghoul cave came from...

Lunafox's Avatar


Lunafox
01.22.2014 , 12:07 AM | #1
Came across this article and these pix look really really familiar...looks just like the Rak cave for the quests on Alderaan.

http://www.huffingtonpost.com/2014/0...usaolp00000009

CaraExas's Avatar


CaraExas
01.22.2014 , 12:09 AM | #2
yep. its pretty much a zombie outbreak in a glow worm cave.
<Failure>

Thanil: Assassin

Loominaty: Sorc

GhostNato's Avatar


GhostNato
01.22.2014 , 12:25 AM | #3
still looks nice

dorpen's Avatar


dorpen
01.22.2014 , 12:45 AM | #4
I just wish the worms weren't so static. I'm not asking for them to move locations but some wiggling or something would've been neat.

Lunafox's Avatar


Lunafox
01.22.2014 , 12:17 PM | #5
Quote: Originally Posted by GhostNato View Post
still looks nice
Yeah, it's pretty cool, I'd definitely visit if I had the chance in real life. I just thought it was interesting that on the day the event starts, I'd come across this article in my reading.

Darth_Wicked's Avatar


Darth_Wicked
01.22.2014 , 12:19 PM | #6
Quite honestly, I thought of Gears of War 2...

http://static1.wikia.nocookie.net/__...nerhollows.jpg

Rafaman's Avatar


Rafaman
01.22.2014 , 01:25 PM | #7
Good find OP. Lol! Yup. Very similar.

Are you back with us? If so, welcome back!

Lunafox's Avatar


Lunafox
01.22.2014 , 10:15 PM | #8
Quote: Originally Posted by Darth_Wicked View Post
Quite honestly, I thought of Gears of War 2...

http://static1.wikia.nocookie.net/__...nerhollows.jpg
I've never played Gears of War 2, but omg, yes you're right too, it's very similar indeed.


Quote: Originally Posted by Rafaman View Post
Good find OP. Lol! Yup. Very similar.

Are you back with us? If so, welcome back!
Yep, I took a break and resubbed for the event...monthly so far, to see how things go, might go back to my usual 90 days if things look up. And thanks so much for the welcome back. Didn't think anyone actually noticed.

Callaron's Avatar


Callaron
01.24.2014 , 02:11 AM | #9
Quote: Originally Posted by Lunafox View Post
I've never played Gears of War 2, but omg, yes you're right too, it's very similar indeed.




Yep, I took a break and resubbed for the event...monthly so far, to see how things go, might go back to my usual 90 days if things look up. And thanks so much for the welcome back. Didn't think anyone actually noticed.
Welcome back, Luna!
And yeah, those tunnels do look alike.
The whole thing kinda reminds me of those spore/fungus/moss zombies DnD has. (I imagine their tunnels looked similar)
Thanks for showing us you listen to our feedback, Bioware!
Join the Galactic Referral Army today and see the galaxy! (with a free character transfer and some other shiny Cartel Market unlocks!)
Suggestion for letting us add certain story characters to our Strongholds.

xeikonburns's Avatar


xeikonburns
01.24.2014 , 05:17 AM | #10
Great Find OP

About the moving or wiggling worms, in my opinion there would have been to many performance issues with something like that. Seems to be a bit of a problem within the engine as soon as emitters for such objects are present as i've noticed massive framedrops within the czerka flashpoints (or even some caves on korriban) as soon as there is particle based fog (fire, etc.)

What still makes me wonder is the fact of rakghouls interbreeded with fungi, which twisted scientist made that happen ?
Meister Roizan | Meister Shian'za | Major Dharane | Captain Syranio
Darth Xeikon | CdgJ Ozario | Agent Jarican | Ryozan

Gildenleiter von Finally Fixed - www.finally-fixed.de - T3-M4
REKRUTIERUNG OFFEN