Please upgrade your browser for the best possible experience.

Chrome Firefox Internet Explorer

A Problem with focus consumption of the combat Sentinel and Marauder (German/English)

STAR WARS: The Old Republic > English > Classes > Sentinel / Marauder
A Problem with focus consumption of the combat Sentinel and Marauder (German/English)

XLaresXx's Avatar

XLaresXx
04.14.2018 , 04:54 AM | #1
Ich spiele seit 5 Jahren das Spiel und davon nun seit mehr als 3 Jahren den Kampf Wächter/Marodeur und ich muss sagen, dass seit dem Patch von lvl 60 auf 65 die Rotation komplet durcheinander gekommen ist.
Ich vermute, wie es viele andere Kampf Wächter und Marodeure schon vermuten, dass es daran liegt, dass der neue Schlag (klingensperre/ Verwüstung) nun ein Direkt-Angriff ist und nicht mehr ein zu-kanalisierender-Angriff ist.
Es fehlt also die gewisse Zeit, um den Fokus zu erholen. Es sind nämlich immer nur 1,5s die man braucht um den Eiferschlag dann einsetzen zu können... die waren bei der alten Rotation dann immer bereits um. Ganz nebenbei, ist die Animation des alten "Meisterschlag deutlichst effektiver gewesen, weil er die Gegner unruhig machen konnte... jeder wusste der 3. Schlag tut wirklich weh und darum versuchten sie diesen immer abzuhalten und vergaßen dabei, sich zu verteidigen derweil.

I´m playing Swtor since 5 Years and the combat sentinel/marauder since more then 3 years.I have to say, that the Rotation and Focus consumption is completey unsaftey since the patch from lvl 60 to 65. I´m thinking like many other combat Sentinels and Marauders thinking , that the the new spell (Sound bareer / Devastation) is a direct hit and not a cast anymore. We have lost the needed time to regenerate the needed Focus. The hit to Regenerate 6 Focus Points needs only 1,5s more the be ready for using... with the old Animation this spell would be ready in my old Rotation. Meanwhile the Animation of the old spell Masterhit/ Devastation was more effective , because he was able to make the enemys nervous... they knew the third hit wasn't weak, so they tryed to stop him and forgot to defend herself meanwhile.

XLaresXx's Avatar

XLaresXx
07.12.2018 , 07:57 AM | #2
Now I have an Rotation for my burst Mara and my Sentinel.
A Rotation which is easy to repeat and very strong.
My Sentinel (full 248) did 9,6k dmg.