View Single Post

paowee's Avatar


paowee
03.28.2014 , 07:07 PM | #470
Quote: Originally Posted by Armonddd View Post
I think those are legit. They're not Honorable Strategies, but realistically speaking, top-end PvP doesn't generally use Honorable Strategies.

Again, I don't really see a way to prevent people from sniping capital ship turrets. It's on BioWare to give them an invulnerability mechanic (not just 100% armor, because lol slugs). Until they do that, we're pretty much helpless outside the honor system.



Looks good to me.



I'm ok with getting rid of kills because while those are nice to brag about, K+A is more important and solo kills are "better" (i.e. you can't just sneak in and snipe someone for the last hit, as I've done more than a few times).

I dunno about kill streaks, though. Those are potentially important (especially in TDM). I'll let others chime in here.

Damage done is probably the ultimate bragging stat, but it's really not that important in the grand scheme of things. DPS is a better meter, imo.

Definitely vote to remove damage taken, though. My overall average damage taken is like 14k, which means I've most likely had a "record-setting" match on that front... but no one checks their damage taken, because it's a largely irrelevant stat. It doesn't look like there's been very many submissions there, anyway.

Don't just take my opinion, though. I'm sure other people have input.
"Kill Streak in TDM only"

I agree with you for kill streaks in TDM. In dominion kill streaks (imo) is more of playing it safely/passively/fighting newbies so you don't die. as a gunship it is very easy to use dodge shield, turn (+turn speed), barrel roll+booster back to safety especially in lost shipywards. perhaps we can keep kill streak for TDB and remove it in dominion (?)

"DPS replacing damage done or other way around"

Should we remove this altogether? It is very similar to DPS. The thing is tho this is the first thing that we look at after the match. The scoreboard instantly shows total damage done of players whereas DPS is something you have to look for. Maybe "Damage done replace DPS" instead?

Below: just my /2c...

"What Records/Stats can say about you"

How aggressive/pro/good at fighting you are
1. Solo kills
2. High accuracy
3. DPS OR Damage done
4. K+A
5. Kill Streak - more important in TDM (remove in Dominion)

kills and kill streak i put on the 4th/5th because we all know how easy it is to steal a kill (hint gunships ) Imo these are some of the more important stats.

(in an ideal scenario, without turret sniping, etc, etc) Which one do you guys think says more about your performance as a Starfigther? DPS / Damage done

Sample 2:

GALACTIC STARFIGHTER LEADERBOARDS


FORMAT
Spoiler


TABLE OF CONTENTS



TDM @ 50

Damage done
1.
2.
3.
4.
5.

Kill Streak
1.
2.
3.
4.
5.

K+A
1.
2.
3.
4.
5.

Solo Kills
1.
2.
3.
4.
5.

Accuracy + Min damage
1.
2.
3.
4.
5.

TDM TIME RUNS OUT

Damage done
1.
2.
3.
4.
5.

Kill Streak
1.
2.
3.
4.
5.

K+A
1.
2.
3.
4.
5.

Solo Kills
1.
2.
3.
4.
5.

Accuracy + Min damage
1.
2.
3.
4.
5.

DOMINION

Damage done
1.
2.
3.
4.
5.

Solo Kills
1.
2.
3.
4.
5.

K+A
1.
2.
3.
4.
5.

Accuracy + Min damage
1.
2.
3.
4.
5.

SPOILER TAGS

1. GSF World Firsts
2. Videos
3. BW anecdotes
Republic < Intrepid > The Harbinger slinger sage vanguard dps
swtorboard.org dps blog.class guides.end-game stuff
16 man | 8 man DPS leaderboards | Galactic Starfighter Records